gecce-

Düşüncelerinizi Kontrol Etmeyi Nasıl Öğrenirsiniz?

Bu makalede

Paylaş

DÜŞÜNCELERINIZI KONTROL ETMEYI VE ONLARLA ARKADAŞ OLMAYI NASIL ÖĞRENIRSINIZ: BIR PSIKOLOGDAN 6 BASIT IPUCU

OLUMSUZ DÜŞÜNCELER AKLINIZDAN ÇIKMIYORSA VE KENDINIZI KONTROLDE HISSETMIYORSANIZ, UZMANIMIZIN SUNDUĞU BU ETKILI TEKNIKLERI DENEYIN.

Ulusal Bilim Vakfı’na göre ortalama bir insanın aklına günde 12.000 ile 60.000 arasında düşünce geliyor. Bunların %80’i olumsuz ve %95’i dünküyle aynı tekrarlayan düşüncelerdir. Yani çoğu düşünce döngüseldir ve negatif renktedir. Buradan, çoğu insanın kafasında bu tür düşüncelerin yaygın olması nedeniyle sürekli olarak olumsuz bir duygusal durumda olduğu sonucuna varabiliriz. Psikolog Evgenia Ilyina düşüncelerinizi kontrol etmenin ne kadar önemli olduğunu açıklıyor.

Beynin gerçekliği ve gerçeklik hakkındaki düşünceleri ayırmadığı uzun zamandır bilinmektedir. Her duygu zihnimizden gelen bir düşüncedir ve hormon karışımına dönüşür. Yani olumlu olumsuz tüm duyguları kendimiz için yaratıyoruz. Ama onları yönetmeyi nasıl öğrenebilirim?

1. BIR DÜŞÜNCE AVI BAŞLATIN

Çoğu düşünce döngü halindedir. Bunun nedeni düşüncenin sahibinden herhangi bir işlem almamalarıdır. Bir parça kağıt ve kalem alın ve kendinize bir saat zaman verin. Ve bir avcı gibi, ne kadar tuhaf görünürse görünsün her düşünceyi yakalayın. Tüm düşüncelerinizi bir kağıda yazın. Görünüşe göre bir saat içinde çok miktarda kağıt yazacaksınız. Ancak yarım saat sonra kafanızda çok az düşünce olacak.

2. DÜŞÜNCELERINIZI ETIKETLEYIN

Düşüncelerinizi yazdıktan sonra onları iki sütuna bölün: önemli ve önemsiz. Önemli olanlar, üzerinde çalışılması gereken eylemler veya kararlarla ilgili olanlardır. Önemsiz olanlar ise gerçekliğinizi hiçbir şekilde etkilemeyen zihinsel “sakızlardır”.

Olumsuz düşüncelerden nasıl kurtulurum

3. ÖNEMSIZ DÜŞÜNCELERLE UĞRAŞMAK

Önemsiz düşüncelerin listesini dikkatlice inceleyin. Bu düşüncelerin hayatınızda neden yapıcı olmadığını kendinize veya yüksek sesle söyleyin ve artık enerjinizi bunlara harcamayacağınız konusunda kendiniz için bir karar verin. Bir dahaki sefere kafanızda görünmeye çalıştıklarında, örneğin bir çöp kutusunu veya diklorvosu gözünüzde canlandırın. Bu gereksiz düşünceyi nasıl çöpe attığınızı veya diklorvosla onun peşinden koştuğunuzu ve onun dehşet içinde sizden kaçıp saklandığını hayal edin. Bu sadece zihninizi temizlemenize değil, aynı zamanda ruh halinizi de önemli ölçüde iyileştirmenize olanak tanır.

 

1. BIR DÜŞÜNCE AVI BAŞLATIN

Çoğu düşünce döngü halindedir. Bunun nedeni düşüncenin sahibinden herhangi bir işlem almamalarıdır. Bir parça kağıt ve kalem alın ve kendinize bir saat zaman verin. Ve bir avcı gibi, ne kadar tuhaf görünürse görünsün her düşünceyi yakalayın. Tüm düşüncelerinizi bir kağıda yazın. Görünüşe göre bir saat içinde çok miktarda kağıt yazacaksınız. Ancak yarım saat sonra kafanızda çok az düşünce olacak.

2. DÜŞÜNCELERINIZI ETIKETLEYIN

Düşüncelerinizi yazdıktan sonra onları iki sütuna bölün: önemli ve önemsiz. Önemli olanlar, üzerinde çalışılması gereken eylemler veya kararlarla ilgili olanlardır. Önemsiz olanlar ise gerçekliğinizi hiçbir şekilde etkilemeyen zihinsel “sakızlardır”.

 
 
 
 

3. ÖNEMSIZ DÜŞÜNCELERLE UĞRAŞMAK

Önemsiz düşüncelerin listesini dikkatlice inceleyin. Bu düşüncelerin hayatınızda neden yapıcı olmadığını kendinize veya yüksek sesle söyleyin ve artık enerjinizi bunlara harcamayacağınız konusunda kendiniz için bir karar verin. Bir dahaki sefere kafanızda görünmeye çalıştıklarında, örneğin bir çöp kutusunu veya diklorvosu gözünüzde canlandırın. Bu gereksiz düşünceyi nasıl çöpe attığınızı veya diklorvosla onun peşinden koştuğunuzu ve onun dehşet içinde sizden kaçıp saklandığını hayal edin. Bu sadece zihninizi temizlemenize değil, aynı zamanda ruh halinizi de önemli ölçüde iyileştirmenize olanak tanır.

 
REKLAM – DEVAMI AŞAĞIDA
 

4. ÖNEMLI DÜŞÜNCELERLE ÇALIŞMAK

Her karar veya eylem için, bunu veya bu eylemi ne zaman gerçekleştireceğinize ilişkin bir son tarih belirleyin. Yaklaşan eylemlerle ilgili hatırlatıcılar yazmak için duvarınıza yapışkan notlar asabilirsiniz. Çözümü olmayan sorular olabilir; bunlar en sık döngüsel düşüncelere ve kafanın sürekli tekrarlanmasına neden olan sorulardır. Bu durumda düşünürken kendinize bir zaman belirlemeniz gerekir. Kelimenin tam anlamıyla: Pazartesi günü saat 13’ten 14:30’a kadar bunu düşüneceğim ve bir çözüm bulmak için elimden gelen her şeyi yapacağım. Bu, bilincinizin kafanızdaki düşünce içinde kaymaması için yeterli olacaktır.

Olumsuz düşünmeyi nasıl bırakabilirim?

5. GÖZLEMCININ GÜCÜ

Bu egzersiz tüm zihinsel “sakız”ları ve olumsuz düşünceleri tek seferde ortadan kaldırmayacaktır. Kendinizi onları takip etmeye alıştırmak ve kendinize şunu hatırlatmak çok önemlidir: “Bu düşünceyi biliyorum, gereksizliğimde, zihinsel diklorvosum nerede?” Veya “Bu benim görev bloğumda, falanca günde, falanca saatte çalışacağım.” Zamanla bilinç, düşüncelerin alakalı ve yeni olması gerektiği gerçeğine alışmaya başlayacaktır.

6. OLUMSUZ PEKIŞTIRME

Kendinizi olumlu düşünmeye zorlamak size zor geliyorsa bunun basit bir tekniği var. Sıradan bir paket lastiği alın ve bileğinize takın. Kendinizi zihinsel olarak sakız çiğnerken veya olumsuzluk hissederken yakaladığınızda, lastik bandı geri çekin ve bırakın. Bu size duygusal bir dayanak yaratmaya yetecek kadar canlı duygular sağlayacaktır; olumsuzluk veya yararsız düşünceler arasında gezinmek = hoş olmayan duygular. Bu, kafanızdaki gereksiz her şeyle mücadele etmek için son derece basit ama çok etkili bir tekniktir.

BILMEK BAŞKA NE ÖNEMLIDIR?

Zihin kontrolü konusu son derece geniştir. Buna nefes egzersizleri, meditasyon, her türlü yoga ve diğer birçok teknik dahildir. Hepsi tek bir şeyi amaçlıyor: Bize bilinçli çalışmayı ve hayatımızdaki stres ve olumsuzluk düzeyini azaltmayı öğretmek. Bilincimizi kontrol etmeyi öğrenmezsek, sanki üst düzey bir spor arabanın içindeyiz ama arabamızı kontrol etmeye erişimimiz yokmuş gibi oluruz. Bilincimiz ve bilinçaltımız kendileri duygular üretir, bize düşünceler verir ve kendilerinin yarattığı gerçekliğe tepkilere neden olurlar. O zaman hayatınız üzerinde veya olayların yönetimi üzerinde herhangi bir kontrol söz konusu olamaz. Herkes düşüncelerini kontrol etmeyi öğrenebilir. Ancak bunu yalnızca hayatın kontrolünü kendi ellerine almaya hazır olanlar yapabilir.

#GGustopicks
GecceGusto; Moda, Gastronomi, Sinema Tv, Teknoloji, Sanat, Mücevher, Sağlık ve Güzellik, Seyahat, Erkek Dünyası, Ev Dekorasyonu ve Trendler dünyasını yakından takip edenlerin en son gündem ve güncel haberleri öğreneceği dalında en özel ve 25 yıldır dijital platformda internet haberciliği yapan Türkiye’nin ilk Luxury ve Life Style Portalıdır.

Etiketler